Blogger Layouts

Thursday, May 29, 2014

Keje keje keje keje..


*layan dlu lagu ni before baca tulisan2 di bawah

السلام عليكم

Haa..da layan lagu atas??kalau belom better la layan dlu..sambil2 terkenangkan zaman muda2 dlu yg asyik duk depan tv sbb tunggu cerita senario petang2..hehe..

Bila kata pasai keje ni..mesti org tu tgh cuti study, habis study, or da mmg time dier utk keje..so aku ni kategori 1st and second sbbnya..aku tgh cuti study sbb da habis study..hang x paham??try la fhm kn..hehe..
Sbb kn da hbis study ni n tgh menanti panggilan degree..aku terfikir psl nk keje..yela dr duk umah xde buat pape kn..tp masalahnya skg..aku x brape reti nk selesakan diri dgn kerja yg ikut masa sgt..x tau npe..blom mse lg kot..*payah gk cm ni..

And aku pown amik la keje bawah mak dan juga makcik aku...keje bawah mak seperti biasa lah..kemas rumah, masak, cuci baju, dan seangkatan dgn nya yg berkait dgn rumah..tp yg plg penting, jd driver mak..hntr dan amik mak dr keje..sesetengah keje tu katanya bergaji..so ade xde tu terpulanglah..itu baru bawah mak..

Keje bawah makcik aku pulak sj duk bantu2..bab income..kadang2 dpt kadang2 x..ikut mood aku nk or x nk..hehe..makcik aku ni ade business sendiri..dier keje amik tempahan org nk bunga telur n barang hantaran ni..utk org kawin, cukur jambul, kenduri or anything yg memerlukan bunga telur..so aku ni keje bwh dier dr segi tukang buat bunga telur tu la..kadang2 kna buat bentuk bunga..kadang2 kna gunting foam bentuk baju..kadang2 buat reben..macam2 kadang2 la..hehe..so tu la keje aku..ini pown baru selesai dua tempahan..yg nk kn 300 bunga telur dan 750 bunga telur..haiyoo..membuatkan aku terfikir..pehal la nk byk2..slalu 100 je utk ltk kt bhgian pelamin tu..yg beratus2 ni maybe nk bg org kot..sanggup plak..ish ish ish..

Now keje bawah makcik da xde..bulan 9 nnt baru de tempahan..yg tggl keje bwh mak je..hurm..bila difikirkan..mula la nk buat perniagaan online ni..jual tudung ke, jual cadar patchwork ke..anything online la..tgh fikir la ni nk buat pe..x tau nk pilih yg mne satu..haha..tambahan pulak..makcik bercadang nk buat kuih raya..haa..mmg bukak kedai jual kuih raya da..pastu ayah pulak cadang nk berniaga utk bulan ramadhan ni..uish..harap2 menjadilah apa yg dirancang..alang2 dapat membantu sedikit sebanyak hasilnya..aminn..

Soo..itulah keje2 yg aku tgh buat n tgh rancang..mne satu pown aku x tau..haha...harap2 yg baik2 jela arahnya..haaa..keje ni baik je kn..x de buat yg burukkan..*teringat lirik lagu dlm video lagu kt atas..hehe..

#Tamat #Bye #DoaYangTerbaik



0 comments: