Blogger Layouts

Tuesday, February 14, 2012

memujuk hati...


setelah berjauhan hati ku makin gelisah..gelisah kerna tak dapat melihat dirinya, gelisah kerna tak dapat melihat senyumannya, gelisah kerna bimbang akan dirinya..aku cuba untuk tenangkan hati aku dengan berkata 'perpisahan ini hanya sementara nanti pasti akan jumpa..janganlah kau gelisah aku yakin dia pasti pandai jaga dirinya di sana'..setelah dipujuk hati ku kembali tenang dengan tiada gelisah sedikit pun..

tapi sekarang gelisah itu kembali semula..gelisah telah membuatkan fikiranku asyik memikirkan tentang dia..rindu kah yang sedang melanda??atau disebaliknya??aku selalu melihat gambarnya ketika aku rindu, aku juga selalu tatap barang yang diberi olehnya ketika aku rindu..bila melihat akan semua ini aku terasa tenang bila kenangkan dia sentiasa disisi aku..jadi kenapa gelisah ini kembali??dan apabila aku lihat semua ini hati ku menjadi semakin gelisah dan jantungku akan berdetak dengan laju..apakah yang membuatkan aku takut??aku melihat laman sosialnya agar aku dapat jumpa apa yang menjadi aku gelisah..tetapi yang ada cuma gambarnya bersama rakan2 nya..adakah sebab itu??tak mungkin..itu semua rakannya saja..bukanlah seperti yang fikiran aku berkata..tidak mungkin sama sekali..aku percaya akan dia..dia tidak mungkin melukakan hati aku..tetapi kenapa semakin hari banyak gmbarnya yang akan keluar semuanya bersama rakan perempuannya dan aku terasa dia semakin menjauh dengan aku..adakah sebab ini yang membuatkan dia semakin menjauh dengan aku??aku harap bukan...

hati kau dengarlah pujukkan ku ini..aku yakin dia masih sayangkan kau..aku yakin dia pasti ramah orangnya..jangan terlampau bimbang..jangan terlampau cemburu..itu semua rakannya..dan punca kau rase berjauhan dengannya mungkin kerna dia sibuk belajar..kau juga berpesan padaku agar menyuruh dia belajar bersungguh-sungguh..jadi hati kau tabah dan janganlah kau meraguinya lagi..aku penat dengan kegelisahan ini..kegelisahan ini boleh membuatkan aku terluka..jadi sekiranya kau menyayangi aku..aku harap kau boleh tenang kembali seperti dahulu kala..

0 comments: