Blogger Layouts

Friday, November 29, 2013

Aku cemburu..

Kadang2 aku terfikir sejujur mana kata2 kau kepadaku
Adakah kau benar2 maksudkan ataupun kerana terpaksa
Aku mengaku aku kuat cemburu
Tapi aku pandai bezakan perkara yang harus cemburu dan perkara yang remeh

Tentang kisah kau dengan dia..
Aku jadi tak tahu..
Kekerapan kau dengan dia membuatkan aku lebih takut dan lebih cemburu 
Walaupun telahku tunjuk cemburuku dan berterus terang perasaan aku tentang kamu berdua
Tetapi kau tetap mengulangi perkara yang sama
Ya, benar kau jujur tanpa selindung dengan diriku
Tapi tidakkah kau terfikir itu akan buatkan aku lebih cemburu  

Namanya yang sering aku dengar dari kau bila aku tanyakan rutin harian
Namanya yang sering tertera mesra bila aku lihat perbualan kau di laman sosial
Mungkinkah juga namanya yang tertera di telefon bimbitmu??
Mungkinkah juga namanya yang terpahat dihatimu??
Dan mungkinkah juga namanya yang sentiasa berlegar di fikiranmu??

Aku tak tahu..
Aku buntu..
Aku mengaku..
Aku cemburu..


0 comments: