Blogger Layouts

Friday, June 10, 2011

cuti sekolah..(bhgian 1)

wah lme sgguh x on blog...
aku nyex blog pown da bersawang da ni..
ish3..kesian kn ko blog..
hehe..maaf la cuti skola ni asyik bz je..
bz ngan perancangan keluarga..
2 mggu cuti skola sgt memenatkan...
mggu pertama g penang, kedah n perlis..
perjlnn amik stu ari kot..haha..
mne x asyik sggh kt sana sini je..
mmg stu ari la kn perjlnn bru smpai ke destinasi sebenar..haha
g ke bhgian utara kali ni tujuan pertama adalah tuk lihat politeknik tmpt yg bakal aku diami pd bulan 11 ni nnt...
aku dpt poli kt arau perlis..
ceruk kampung gler..
pekan pown 10 KM dr poli aku..
klau leh aku x nk g sne..
mnta2 la dpt msok uitm keputusan rayuan ni..huhu
tujuan kedua g sne tuk bercuti di rumah mkcik sy..
dier tggl kt changloon..(btol ke x aku eja ni)
plg hujung dlm negeri kedah..(jauh kn)
lme x g sne so jln2 la..
cuti tuk g utara ni 2 hari 1 mlm je..
mmg sakit2 pinggang aku..
asyik duduk dlm kete..huhu..
hari kedua 2 before balik..
aku g ke gua kelam..


tp syg...ari 2 bru blaku banjir..
so jln tuk nk msok gua kelam 1 ni tutup tuk di baiki..
(x dpt nk tgk lokasi tmpt shotting jgn pndg belakang congkak..haih)
then ayah aku borak2 ngan penjaga kt gua 2..
dier kata gua kelam 2 boleh masok tp kna jln kaki coz train dier rosak..
so kta sepakat dr fmly n fmly pkcik..kteorg on je..hehe
kt gua kelam 2 kteorg berjln 600 M ke dlm..
wah kuat sgguh kaki2 ni berjln..hehe
tp syok gler kt dlm gua 2..
sejuk n byk benda menarik..
tp org yg tggi2 mmg sakit bdn la kn jln kna membongkok coz luas yg di tebuk mmg khas tuk train..hehe


ni laluan before msok gua..
eden x bwk camera that time so x dpt nk amik gmbr2 menarik kt dlm 2..
tp klau kwg nk tau ape yg menarik g la ke gua kelam 2..=)
after g gua kelam..
kteorg mandi kt sungai yg ade kt gua kelam 2..


(ni sungai nyer tp kteorg x mndi kt bhgian ni coz da penuh org..)
kteorg mndi kt tempt bwh pokok n dekat ngan air terjun sikit..
best2 la gk coz sejuk..

then after g gua kelam..
my aunt ajak g wang kerian..
wang kerian dekat2 ngan thailand..
tp ari yg kteorg g (ahad) msok thailand x pyh gne pasport..
so ape lg..semua g kt sne..hehe..
tp nk g sne 2 mak ai jln dier..
da cm ular..

pening kple otk aku..
naik turun bukit pown stu..
tp g sne x de pape pown..
jual sepanjang jln 8KM ke dlm (thailand) barang yg serupa je..
cme yg aku respect nyer kt situ dak2 kck da pndai ckp siam..
aku ni da besar x pndai lg..hehe



(sewel sebentar bersama camera fon haha)
k lps kuar blik dr siam..
aku g kt tmpt bebas cukai yg dkt gak ngan siam..
kt situ aku jmpe tedy yg sgt menarik..hehe


stu tedy biru bunga2 n stu monyet bruno mars..hehe..
tp plg aku ske monyet bruno mars..
sgt comey..hehe


k dkt situ da kol 3 lbh da..
after g wang kerian dlm kol 5 bru kmi sekeluarga ( keluarga aku jela) bertolak balik ke KL..
tp nk di wat cerita..
cm2 belaku sepanjang perjalan kteorg nk blik..
(tolak sggh makan n solat sume)
first..boss ayah aku soh tulis surat yg swg dato ni suruh..
nk that time gk tulis..
so terpksa la kteorg berhenti kt perhentian pe ntah x ingt..hehe
time berhenti 2 da kol 9 da...
second..tayar meletop kt tgh2 jln..haih nasib2...
2 da kol 10 lbh x slp..
third ade lak lori rosak tgh jln yg mngmbil mse yg sgt lama sesak tgh2 jln..
kt situ da kol wape aku pown x igt..
tp yg pasti aku ingat smapi umah kol 2 pagi..
aduish mau x patah tulang pinggang aku..


akhirnya smpai umah..=D
May 30 at 2:10am · Privacy: ·  · 


sgt penat cuti yg pertama..
ok la...
eden out dlu..
bhgian 2 nnt eden cerita..
=)
k bye nyte n morning..
slm..




0 comments: